HK kort j HH kort j HS kort j HA kort j


Overige Specialiteiten
Online afspraak
knippen & stylen
Ivm. de complexiteit van een kleurbehandeling
vragen wij u telefonisch contact met ons op te nemen.

Interview met Jeannine Huizenaar

Jeannine Huizenaar, getrouwd met Mike Wijnands, moeder van Sammy en trots baasje van Noud. Ze vormt samen met haar broer Frank Huizenaar de directie en is mede-eigenaar van de Huizenaar Groep. Jeannine en Frank zijn de twee kinderen van kappersechtpaar Jacques en Jacqueline Huizenaar-Schouenberg.

In eerste instantie is Jeannine zelf niet het kappersvak in gegaan, maar “het bloed kruipt waar het niet gaan kan” en wilde ze net als haar ouders, grootouders en overgrootouders zelfstandig onderneemster worden.

Na een carrière als regiomanager in de modebranche besluit ze om in 1998 de overstap te maken naar het bedrijf van haar broer, welke op dat moment bestaat uit vier kapsalons. In 2000 wordt ook het Haarwerk Instituut van de ouders over¬gekocht en wordt Jeannine medevennoot in de BV. Jeannine zorgt in de salons voor ondersteuning op het gebied van personeel en organisatie. Frank is het cre¬atieve brein van de twee.

In de Glossy gaan we altijd een dag mee met een leerling, wat gaan we doen als we een dag met jou mee gaan?
Tot mijn werkzaamheden behoort alles met wat personeel te maken heeft, contracten, verzuimregelingen, maar ook het onderhouden van contact met de collega’s, een luisterend oor, een aanspreekpunt. De Huizenaar Groep bestaat uit een aantal afdelingen namelijk; 8 kapsalons, 3 schoonheidssalons, 2 Haarwerk Instituten, kantoor en de Huizenaar Academie. Iedere afdeling heeft zijn Manager, deze bezoek ik met vaste regelmaat. Ik coach hun persoonlijk op gebied van organisatie met alle daarbij behorende taken. Taken zoals planning, inkoop, hygiëne en alle andere bijbehorende verantwoordelijkheden.

Een belangrijke bijkomstigheid is dat ik met het bezoek aan de salons ook de sfeer en beleving ervaar. Ik vind het heel belangrijk om in de huid van een klant en collega te kruipen, te voelen, zien, horen, ruiken, en te proeven. Veel tijd zit ook in telefoongesprekken, het mailen en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden.

De groei van het bedrijf is veelomvattend, er is gekozen voor een uitbreiding met twee kwaliteitscoaches. Dit betreft een kwaliteitscoach op het gebied van plan¬ning en organisatie en een vaktechnische kwaliteitscoach. Deze twee coaches begeleid en ondersteun ik in het neerzetten van deze nieuwe functies. Functies waarvan we merken dat ze heel belangrijk zijn voor de ondersteuning in de salons.

Voor ons is het contact met collega’s en klanten van groot belang.
Undercover Boss zal bij ons niet lukken.

Samenwerken met je broer? Kun je vertellen hoe je privé en zakelijk gescheiden houdt?
Met de familie bij elkaar is het familytime, dan is er aandacht voor elkaar en de familie. Werken start weer op een werkmoment en op de zaak hebben we alle aandacht voor collega’s en klanten.

Stilstaan in de branche is geen optie, wat is voor jou vooruitgang?
Dat iedereen kan blijven groeien en zich verder kan ontwikkelen zowel vaktech¬nisch als op persoonlijk vlak. Openstaan voor veranderingen en een goede taak¬verdeling zodat iedereen kan werken in een functie waarin hij of zij sterk is.

In 2034 (over 17 jaar) bestaat Huizenaar 100 jaar, wat is jouw wens?
Een gezond succesvol bedrijf waar kwaliteit voorop staat en waar zowel de
klanten als de collega’s zich thuis blijven voelen. Door de groei van ons bedrijf en de dynamiek in de wereld om ons heen veranderd er veel, wij zullen hierop moeten anticiperen om optimale kwaliteit te kunnen blijven garanderen.
Aantrekkelijk, vernieuwend en interessant blijven.

Met deze groei bieden we onze medewerkers de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen tot TOP talenten en zich te specialiseren in bepaalde vak- of managementgebieden. Het maakt niet uit waar men zich in verder specialiseert, het voornaamste is dat men het leuk vindt en zich er prettig bij voelt. Als bedrijf levert ons dit een win-win situatie op.

De collega’s zien jou als een “mensenmens”.
Ik wil het voor iedereen goed doen wat voor mij ook een valkuil kan zijn,
uiteindelijk moet het toch altijd uit de mens zelf komen om de dingen in het
leven gedaan te krijgen. Ik geniet het meest van het ondernemerschap en van de collega’s die zich verder ontwikkelen. Medewerkers die de aangereikte tools aangrijpen, die alles uit de trainingen en coaching halen en ja, wanneer ik ze dan zie groeien dan groei ik mee, dat is voor mij genieten. Onze wervingsslogan is niet voor niets:


“Wij groeien, groei jij met ons mee?”

 

AR1 6411 zw klein

Dit interview komt uit de Glossy van zomer 2017

HK kort j HH kort j HS kort j HA kort j